Efter regn kommer sol!

Hej på er!=) kul att se att det är några som varje dag vill läsa min lilla blogg=). 
Imorse vaknade vi till ett regnigt och blött landskap. Men vad gör det när man har sysslor att sköta. På med regnkläder och ut strax efter frukost. Jag och Olle brukar nämligen fixa i stallet fylla höpåsar och ta en morgonpromenad. Och vet ni trots att han bara är strax över 8 månader så tror jag han längtar efter den där stunden då han får vara med. Han blir så glad när han får syn på hästarna. Mot slutet av promenaden brukar han ha somnat till och jag kan ta itu med det som behövs göras inne. Idag bestod det av att elda städa och baka en rulltårta som jag tänkte göra nått gott av till sista april=). Det gäller att förbereda så mycket som möjligt. 
 
Jag gillar verkligen rulltårta det har ni kanske märkt.
Vad gillar ni mitt sällskap där jag sitter och skriver nu på min blogg?
Ifall ni undrar så sitter jag på fyrhjulingen här har jag nämligen koll på både djur och min lilla prins som sover i vagnen bakom mig.
Jag har nyss kört ett pass markarbete med Akira och för tredje dagen i rad är det ett osynligt monster i ett av hörnen. Där blir hon förmodligen anfallen av något otäckt som bara hon kan se för det är knappt jag får henne förbi där. Tillslut efter mycket övertalning och lugnande prat tycktes "odjuret" försvinna och hon jobbade på riktigt bra!
Vad mer jo just Olle fick en jätte fin orkidé av familjen Bergkvist när han fördes och den blommar hela hela tiden. Nu har den 3 stänglar samtliga med knopp!
 
Här är min ständige följeslagare vi är allt ett bra team jag och Olle♡
Nä vet om det är dags att börja med nån middag kanske! Ha en bra dag=).
#1 - - Gun:

Det är alltid rolig att läsa vad ni hittar på <3

#2 - - Hannah:

Hej Ylva! Roligt att läsa om er vardag, ni verkar ha det så mysigt! :) /Hannah Nilsson

Svar: Men hej Hannah! Va kul att höra från dig, det var många år sedan. Hur har du det nu förtiden? Jag är som sagt hemma och har det jättebra!=) kul att du följer oss!=)
Ylva Knutsson

#3 - - Hannah:

Ja det var det verkligen! Jag har det fint, bor i Östersund och är mammaledig, har en liten Arvid som är 4,5 månad så vi myser mest runt hela dagarna! :)

Svar: Åh va roligt grattis till er! Visst är det en underbar tid? Tycker nyss Olle kom och nu blir han snart 9 månader! Galet vad fort tiden går. Jag saknar faktiskt fina Jämtland och Östersund är ju en himla mysig stad! Ha det gott=)!
Ylva Knutsson