Idag gör vi höst🍁🍁🍁

Hej på er😊 Imorse klev vi upp med tuppen klockan sju, åt frukost tillsammans med Ronja och hade en mysig morgon. Sen lekte vi en stund innan det var dags för första tuppluren för Olle. Jag passade på att ta ett ridpass på Akira. Då hon trampat av sig ena framskon red vi i stora sommarhagen.  Hon var så pigg och fin och efter några krumbukt språng vart hon riktigt fin och samlade sig fint. Hon är duktig att sätta under sig och vinna mark när hon vill😉.
Inget kort ifrån hästryggen kunde jag ta men ett på marken efter avslutat pass.
Väl hemma igen var jag fulltankad av energi och passade därför på att städa undan sommaren och ta in hösten😊🍁.
Det vart riktigt varmt och mysigt inne.
Jag vet gardinen är skrynklig men så får det va tills strykjärnet vill funka igen. Ni vet en del saker rår man inte på och därför spiller jag ingen energi på det. Värre var det med den nya fönsterlampan som jag lyckades förstöra direkt när jag tog den ur kartongen och kaffekoppen Olle lyckades riva omkull i över både gardin och soffa! Då tänkte jag seriöst kasta in handduken en sväng. Som tur var gick det över och nu är det som glömt😊.
Så det var det jag hade att berätta om idag. Nu är det dags att fixa middag.😊 Tjing!