Hej fjällen!

Hej mitt vinterland, nu är jag här! Detta underbara fjällparadis. En pärla i dom jämtländska fjällen.  
Såhär såg det ut imorse när vi vaknade!
Helt underbart enligt mig. Efter frukost och velande hit och dit vilka kläder man skulle ha på sig kom vi iväg till ett av våra mål nämligen islandshästsridning.
Hej hästarna! 
Uppdelning av dessa hjältar som under några intensiva timmar bar oss i fjällterräng där ord som vägar är överflödiga.
Vädrets makter satte stopp för en riktig topptur utan vi höll oss vid trädgränsen. Det blåste, regnade och snöade omvartannat.
Blöta blev vi men glada var vi alla.😀
Vi red genom virvlande forsar och myrmark där inte mina egna hästar skulle gå igenom.
 
En gnutta av fjällen fick vi se.
Efter ett par timmar blev vi både blöta och kalla men då visade Hanna vår guide och ägare in oss till ett mysigt vindskydd. Där kokade hon kaffe över öppen eld och vi mumsade glatt i oss av medhavd massäck.
Hästarna mös och fick lite välförtjänt vila.
Min hjälte Draumur.
Påväg hemåt och vi gjorde några riktiga racer galopper.
Tack alla fina ni som var med och gjorde denna dag väldigt innehållsrik och minnesvärd!
Rekommenderar er en tur till Hanna i Huså och hennes härliga islandshästar.
Nu sitter vi på SPA och tinar upp och ska snart äta middag och åter igen fira min pappa!
Kram till er!♡
#1 - - Ronja:

Det var där jag var

#2 - - Jill :

Tack för en otroligt härlig dag och kväll tillsammans. Tar min ömma bak och kryper ner under en varm filt.

#3 - - Anonym:

Thankfulness to my father who stated to me regarding this web site,
this weblog is truly awesome.