En händelserik kväll!

Hej på er! Ja fy bubblan vilken kväll det blev här hemma. Som ni vet så har jag en vit fin ponny här på gården och ikväll när jag kom hem från jobbet så ser jag hur Linda och Ronja kommer gåendes med bestämda steg. Direkt fick jag känslan att ajdå vad är det nu som har hänt? Mycket riktigt kort efter att Linda klivit upp på hästryggen fick Princess nog och gav Linda en rejäl flygtur ner på backen igen. Ledsen Linda,trasigt träns och en lös ponny som för andra gången på en vecka gett sin ryttare en flygtur fick fångas in och ställas på box. Det är ju sånt man får ta i beräkning när man pysslar med denna sport. Men för den delen är det aldrig roligt när det händer. Som tur var gick det bra och efter ett snabbt samtal till mamma och pappa bestämde vi att jag skulle fixa storkok på köttfärssås och spagetti och så skulle Linda få hjälp upp i sadeln igen vilket är viktigt för både häst och ryttare när man ramlat av. Så en något sen middag dukat för 7 åt vi tillsammans vilket var väldigt trevligt trots den tokiga anledningen. 
Efter det var det dags att skjutsa Ronja på innebandy och sen läggning utav Olle. Sen ut i stallet igen och fylla på den nästan tomma höboxen och säga godnatt till hästarna. En dusch senare och så gick den här kvällen med😊.
En bild från helgen får avsluta detta inlägg♡.
Var rädda om er vi hörs!
Dagens ord: alla turer är inte utav godo!