Lucia♡

Det är något magiskt med lucia den 13 december varje år. Det är nästan så att jag tycker det är en av dom bättre traditioner som vi har att en dag om året få något ljust och positivt i det mörka som sker runt om oss. Imorse var det extra speciellt då det var dags för Olles första lucia på förskolan. Morgonen var klar och kall med ca 14 minusgrader så alla barn var rejält påpälsade från topp till tå. Olle tyckte inte riktigt om att vara utklädd till tomte och så fort vi kom in åkte tomtekläderna av. Visserligen kan jag förstå honom när min lager på lager princip gjorde honom till en Michelin gubbe😊
När jag var liten och växte upp i kullsta värmde alltid mamma glögg på vedspisen och dom där dubbla lussekatterna åkte fram och så fick vi sitta i vardagsrummet med tända ljus och mysa. Det har vi gjort ikväll så traditionen lever vidare♡.
Tack alla som jag träffat idag som gjort den här dagen extra fin!♡
Måste bara vi en liten lapp som satt på min dörr på jobbet imorse. Alla fick en var men dom var personligt skrivna och jag kan villigt erkänna att jag blev riktigt rörd!