Torsdagkväll...

Gokväll på er! Börjar som många andra idag och ägnar några rader gårdagens väder. Vaknade upp till 6 minusgrader och ymnigt snöfall. Bitvis snöade det på tvären och jag myser verkligen när vinden viner runt knutarna och snön yr. Men vad händer när det börjar lida mot kväll och man ska åka hem från jobbet??? Jo snön har övergått till regn och det är plusgrader ute. Det gillar jag inte! Hala vägbanor och snö som rasar från taken. Min fina gnistrande vintervärld rubbas för en stund. Lite typiskt tycker jag att det är med då jag har öppning på jobbet på fredagar och måste åka hemifrån 05:15, det sista jag vill behöva tänka på då är väglaget. Jag sover nog oroligt ändå rädd för att försova mig eller glömma larmtaggen hemma. Nåväl imorgon ska allt gå bra det har jag bestämt. Kvällen här hemma då, har faktiskt varit extra trevlig då vi fick besök som varade ända tills nyss. Kul med grannar som kikar förbi och en arbetskamrat åt Micke. Som tur var hade jag en kaksort på g i ugnen som kom väl till pass nu😊.
Det bidde inte så många att stoppa i burken så jag får nog baka en ny sort imorgon.
Imorgon har jag packat långklänning och strumpbyxor för då ska vi fira nobeldagen med god mat och dans. Nu går mina ögon snart i kors så sov gott hörrni!♡