Det ska inte vara för enkelt!

Gokväll på er!
Den här dagen har sannerligen varit upp och ner. Började med ett samtal till agria för att avsluta försäkringen och det sista med Akira. Visade sig då att jag skulle ha kontaktat dom i samma veva som jag kontaktade veterinären för att låta Akira somna in. Det hade jag inte en tanke på utan i min värld skulle Akira lida så lite som möjligt. Så nu har jag en lunta papper som ska fyllas i samt att jag måste kontakta både kliniken i bergsåker samt veterinären i matfors.. Det tar på kan jag säga och lusten att leta en ny häst liksom bara försvinner... Ett bra bemötande fick jag i vanlig ordning på kliniken...
Fy och blä för sånt här!!!
 
Resten av dagen har varit bra och när vi ändå var i bergsåker for vi vidare till birsta för att köpa dynor till hammocken. Efter rätt många svängar in och ut på olika butiker hittade jag till slut tre stycken som var riktigt fina.  Bilder på dom kommer en annan dag då regnet hängt i luften hela dagen.
Vi hittade en snygg bäddsoffa på rean som vi mest troligt tänker beställa. Känns fint att äntligen börja kolla på lite möbler  till vårt nya hus.
Lite annat smått och gott följde med hem men ingen pool då även den skulle beställas. Både jag och Micke ville klämma och känna så den får vänta lite...
 
När vi kom hem tog jag en ridtur på Jervira,rätt ut i skogen och hon gick så fint. Solen letade sig igenom dom regntunga molnen och det blev en  fin kväll.
Har även börjat med den årliga stallrengöringen vilket går tungt i år. Ett gäng täcken och schabrak har iaf blivit tvättade och hänger nu på tork ute.
En promenad till grannarna med lite smultronplockning fick bli det sista för idag och ingen blev lyckligare än Olle att dom små röda bären äntligen blivit mogna!
Här kommer några bilder från vår dag.😊 
Lite bus med grannpojken hann vi också med😊.
Nu när Olle somnat ska Micke och jag njuta av lite goda ostar😊
Ha det gott.
 
#1 - - Mikaela:

Vilka härliga bilder :D

#2 - - Hanna Karlsson:

Vilken härlig dag! Trist bara med det där med försäkringen. Allt ska man ha koll på själv, hur lätt är det...

Svar: Tack för det☺Det är inte lätt alls men nu har jag fixat intyg kors och tvärs så det borde lösa sig!
Ylva Knutsson

#3 - - http://siliiins.blogg.se:

Jobbigt angående försäkringen ...

#4 - - Jessica Högberg:

Tråkigt när det krånglar...
Fina bilder!

Svar: Ja det är det men nu kanske det går åt rätt håll ändå.
Ylva Knutsson

#5 - - Shaniiia:

jag är en ny bloggare skulle ni kunna kolla på min blogg, ge gärna tips.
http://shaniiia.blogg.se