Hundvård och gräsklipp!

Hej.😊 ny dag full av möjligheter,det är skönt med semester.  Plockar lite här städar lite där badar en gång eller två. Åkte på affären för att handla det sista inför Ronjas födelsedag. Ikväll ska jag baka dumle grottor för det har hon önskat.
Vår hund Bruno har kommit i ofas med att tappa sin päls och idag när jag borstade honom såg det ut som halva hunden låg kvar på gräsmattan.
 
 
 
 Han tyckte det var skönt att bli ordentligt kammad😊.
 
För ett par timmar sedan ringde en fd arbetskompis till mig och det konstiga var att bara timmar innan hade jag tänkt ringa henne dels för att prata men även för att höra om hon ville ses över en kopp kaffe. Hon måste ha hört min tanke för dom var i en by lite längre bort på väg hem och dom var kaffesugna. 
Som vanligt blev det en mycket trevlig stund😊
 
Igårkväll hade vi främmande av våra grannar tillika fina vänner. Vi åt gott,barnen bubblade och vi spelade kort en bra bit in på natten. Synd att jag blir så himla trött nuförtiden. Fast Olle gav oss sovmorgon till tjugo över åtta så det var skönt!😊
Till efterrätt gjorde jag världens godaste och lättaste glass ni vet den jag brukar skryta så mycket om. Grunden är vispad grädde och en burk kondenserad mjölk sen kan man smaksätta med vad som helst.
Jag valde hackad mörk choklad och en skvätt flaggpunch. Det blev super gott!
Dagens avslutningsbild får Olles fötter stå för. För det är inte mycket som slår små söta barnfötter😊
Vi hörs hej! 
#1 - - Monica%2525252520Edholm:

Jag blir så avundsjuk när jag läser om allt gott som ni äter.

Svar: Jag bjuder gärna in dig på middag Monica! =)
Ylva Knutsson