Dagen då sommarlovet står för dörren..

Hej😊
Idag var det dags för Ronjas skolavslutning och äntligen,äntligen är det sommarlov! Årskurs sex är nu ett minne blott och siktet är inställt på att äntligen få börja sjuan och högstadiet. Det är ju lustigt för jag minns det som igår när man äntligen fick bli en sjua och inte en sexa vilket var den minsta årskullen på vår skola. Det är några år sedan nu men minns fortfarande hur allt kändes och var.
För Ronja innebär det också att få helt nya mentorer och lärare. Inte alla men några samt att välja språk till hösten. Fina Ronja, som många år i följd fick jag åter äran att locka hennes hår och nytt för i år även lägga på lite mascara. Hon blir stora damen nu och tacksam är jag för att få hänga med☺.
 
Imorgon ska hela klassen iväg på klassresa och göra flera roliga saker. Sen väntar hela långa sommarlovet!
 
Jag har ju som ni vet ett väldigt bra jobb som jag trivs med och idag när jag kom dit hade mina fina elever uppvaktat mig med både paket och blommor. Jag blev både rörd och tacksam♡.
 
Efter jobbet var vi bjudna till Alva som gått ut nian och förhoppningsvis väntar tre underbara år henne med mycket lycka såklart men även såklart nya utmaningar och prövningar. Vi blev bjudna på god smörgåstårta och kaffe samt en trevlig pratstund😊.
En härlig dag helt enkelt med många fina minnen att stoppa långt in i minnesbanken så att det går att tänka tillbaka till och prata om senare i livet.
Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll♡
Vi hörs😊