Skogspromenad,halt häst och kakbak.

Hej.😊 Idag är det äntligen fredag och snart är det dags för mig att göra mig iordning för en kväll på stan. Men först kommer en rapport från våran lediga dag tillsammans.
Vi började morgonen ganska tidigt och det där med sovmorgon det har Olle glömt bort hur skönt det kan vara. Så när frukosten var intagen så hade vi först mysmorgon i soffan innan vi klädde på oss och gick ut. Länge var vi ute och jag fick då se att Akira min lilla otursfågel blivit halt. Inget sår och ingen svullnad att tala om men lite varm om höger bakben. Jag hoppas innerligt att det hon bara fått en sträckning i lerslasket som är i hagen.
Hon får en extra vilodag och så får jervira jobba lite istället.
Jag har ju bokat lektion och allt på söndag och det är himla tråkigt om det inte ska bli av den här gången heller😯.
Ronja fick nässelutslag igår dessutom så det verkar gå troll i familjen nordin/Knutsson. Alltid är det något. 
Så istället för ett pass med hästarna så tog vi en promenad till skogen jag och Olle och där trivs han som ni vet väldigt bra och flera gånger när vi nästan var hemma vände han tvärtom och sprang åt andra hållet😊.
Lite städning och påskpynt fick kika fram idag och måste dessutom tipsa om världens snabbaste recept på havrekaka i långpanna. Färdig i ett nafs. Förutom det som står i receptet tillsatte jag en gnutta vetemjöl,grädde och kokosflingor. Det blev toppen att stoppa i frysen. Bild på den kommer senare då den har svalnat ordentligt.😊
Hej påsk😀.
 
Jag tog hälften mörkchoklad och hälften marabou daim choklad. 
Nä nu är det dags att leta fram lite smink😊.
Ha det gott och önskar er en riktigt trevlig kväll!
#1 - - guccimamma:

fina bilder!!

ha en underbar helg

Svar: Tack, detsamma till dig!😊
Ylva Knutsson