Bananpaj!

Wow wow wow!!!
Till er alla som älskar friterad banan och glass. Här kommer ett recept som faktiskt var snäppet godare.
Vi är inne i en riktig frukt och grönsaksperiod just nu men jag insåg att inte ens vi skulle orka trycka 3 klasar bananer innan dom skulle bli bruna och tråkiga så istället skivade jag fem stycken och la i botten av en smord pajform. Ugnens temp ca 200grader varmluft.
Jag värmde sedan 100g smör i mikron tills konsistensen blev mjuk. Ca 1 dl socker samt nästan 1 dl sirap rördes i och till slut även 1.5dl vetemjöl. Jag använde en gaffel för att röra ihop alltsammans till en lös smet. Sen bredde jag försiktigt ut smeten över bananerna och sen in i ugnen. Efter ca 20 min var ytan knäckig och fin. En stor kopp kaffe och en klick vaniljglass fick göra bananpajen sällskap och det blev en ny favorit här hemma!
Gör den säger jag bara.
Den är även perfekt att göra när man har små hjälpredor som gärna vill hjälpa till😄.
Olle har inte ett bitmärke i pannan utan han ramlade igår när han skulle hjälpa momma med vedkorgen. Vi bor ju inte heller i ett modellhem utan här står skalfatet och lite middagsrester på bänken i bakgrunden😂
Nu ska jag vila en stund framför Tv:n och med det önskar jag er en fin måndagskväll!♡.