En sån händelserik dag!

Tjenixen på dig!
Idag har varit en otroligt händelserik dag. Vet nästan inte vart jag ska börja berätta.
Men kortfattat kan man säga att det här med att gräva för fiber har tagit hela dagen även idag och i detta nu är det fortfarande full fart ute. Vi har grävt ett dike där kabeln ska ligga,burit sten MASSOR  av sten så finns det någon därute som är sugen på att tex bygga en mur eller skapa något så är detta ett bra läge att hämta. Vi har varit upp på Genåsen blivande vindkraftpark och hämtat en mojäng som man trär genom slangtrumman för att kunna rulla den smidigt. Jag har tillsammans med Marie fixat middag till oss våra familjer samt Stig och Tjabo som är här och hjälper oss. Bakat en äppelkaka till efterätt. Spenderat all tid med Olle både ute och inne. Plockat smultron hör och häpna! Dragit slang och stått som spadgumma i ett lerigt dike. Vi har fått tiden att gå kan man säga! Lägger upp ett gäng bilder som jag ändå lyckats knäppa så får ni se hur en dag på landet kan vara😅.
 
Den här äppelkakan  var bland det godaste jag ätit i äpplväg så det receptet tänkte jag dela med mig av fast det får bli en annan dag.
Katten myzlie gjorde mig sällskap i diket och hon var rätt fundersam vad jag gjorde där nere!
Lyckan över att få leka på en riktig skoter!♡
På jakt efter både hallon,smultron och lingon.
Enbär var inte lika gott!
Fina smultron hittade vi.
Ja ni förstår ju... en lång dag är till ända och jag hoppas innerligt att vi hinner med oss innan vi måste lämna tillbaka grävarn imorgon em. 
Nu ska jag ta ett glas vin och kika på tv en stund.
Vi hörs!😊