En lugn dag.

Hej på er. Här hemma är det så lugnt det bara kan bli idag. Jag brottas med förkylningen som vägrar släppa taget även om jag känner mig snäppet bättre idag. Naturligtvis börjar då Olle och hostar istället. Jag har varken tid eller ork till att vara sjuk, på jobbet händer det hur mycket som helst nu och jag har ju lite att göra färdigt innan det är dags att gå på mammaledighet. Nåväl det är inte så mycket att göra åt. 
Olle tar hand om mig på bästa sätt och imorse när vi hade duschat och klätt på oss skyndade han sig in i köket och när jag kom upp strax efter honom hade han tagit fram två piggelin varav han kärleksfullt räcker fram den ena till mig och säger varsågod mamma. Han vet vad man behöver när man är förkyld minsann. 
Lite nytta har jag hunnit med iaf och beställt lite saker att packa i den nya skötväskan. När man börjar fundera så är det en hel del man behöver ha med sig på bb. Jag längtar efter att få ta fram olles fina kläder som han fick när han var bebis♡. Så snart är det bara blöjor som behövs så är vi redo för vår nya familjemedlem. Jag är ändå lite gammaldags då det gäller att fixa i förväg men som sagt skötväskan med bra innehåll för mig och bebis är superviktigt att ha med. Man ska ju inte bona förens kon ha kalva heter det ju men jag väljer att tro att det här ska gå bra♡.
Olle längtar också och pratar om bebis varje dag och rätt som det är kryper han upp i famnen och vill vara en bebis själv inlindad i en filt. Mysigt tycker jag♡.
Nu ligger han och sover och för första gången på jag vet inte hur länge har jag gått en promenad med vagnen. I snigeltempo kan jag tillägga men det var skönt att få lite luft. 
 
 Olle degade med sin deg och jag gjorde en plåt med blåbärsgrottor.
Olle bakade också och viktigt var det att hans kaka också skulle få plats på plåten😊.
Nu ska jag vila lite även om jag inte vågar somna då han ligger ute men iaf stänga av ljudet på mobilen och bara va så jag blir frisk. Vi hörs♡