Nu är lillmatte hemma igen.

Hejsan😊. Nu är måndagen gjord skönt... Jag sitter uppkrupen i soffan med katten sotis kurrande bredvid mig. Efter en dryg veckas ledighet var det gruvensamt att ställa klockan och ta sig upp. Jag började vid ett inatt och kika på klockan, låg liksom på aga och var rädd för att jag skulle sova bort allting. Olle sov inte bra heller men till slut var det dags att kliva upp och åka iväg på dagis och jobb. Tack och lov så gick lämningen bra och han hade knappt tid att säga hejdå innan han sprang iväg med sina kompisar. När jag kom hem från jobbet möttes jag av en ledsen Ronja som hade tappat Bruno när dom skulle gå på promenad. Som tur var dröjde det inte länge innan mobilen ringde och jag kunde åka och hämta en pigg och överlycklig Bruno som tagit en löptur upp i byn. Vi åt middag och dukade lite extra fint och sen gick vi ut till hästarna. Igår fick dom en rejäl promenad då Layloc fick lära sig att vara handhäst, till en början gick det bra sen tröttnade han och la in bromse kväll gick det betydligt bättre och Ronja red honom i alla tre gångarter.
Ronja som varit i sthlm  några dagar var nöjd över att komma hem och glatt kramade hon oss.
Det var våran dag, hur har ni haft de?😊