En dag med extra allt!

 
Hej hopp!
Den här dagen alltså, jag tror den går till världshistorien!
Det är småkämpigt att sluta med blöja och nu är handbromsen på Olle i ordentligt. Till och med så pass att han protest pinkar ner två köksstolar. Hur gör man när man ständigt får ta fajt efter fajt? Jag försöker på alla sätt att det ska bli bra?! Samtidigt vill jag inte låta honom som både sparkas och slåss i protest gå vinnande ur när man bestämt sig för något. 
På fm idag efter kissincidenterna inomhus gick vi till skogen och det gick då hur bra som helst. En lång promenad blev det och han var torr när vi kom hem. Både jag och han njöt av stunden i skogen där vi tittade på både svampar och myrstackar. 
Där och då är allt jobbigt som bortblåst!
 
 
 Väl hemma fortsatte vi med toa träning och nu gick det bättre. Som en belöning åkte vi till vackra Vättaberget och köpte glass. Cafeets sista öppna dag och det var fullt med folk.
Mina fina solstrålar!♡ som jag älskar er även fast det stundtals är kämpigt till tusen.
Olle fick ta en välbehövlig vila i bilen och Ronja red den första ridlektionen för Pernilla på länge. Laylock gick bättre än vad jag vågade hoppas på och behöver stärka upp sig så kommer han bli fin under hösten.
Så nu har jag skrivit av mig och det är väldigt skönt. Maten är på g i ugnen och idag blev det frysrensning och plommonspäckad fläskkarré. Gott gott.
På återseende♡