Ullstrumpor och långkalsonger.

Ja hörrni så sitter jag här uppkrupen i soffhörnet med en bra film på Tv:n. Kylan hänger i och som kallast har vi haft -25. Det är lite väl tycker jag. Men då är det otroligt skönt med långkalsonger och ullstrumpor. 
Micke är på julbord med sitt jobb och jag är hemma med kidsen. Olle har försökt att sova i ca 2 timmar nu men har en jobbig tid med mardrömmar och lite lätt oro att somna. Så nu provar jag något helt annat än att sitta på hans rum med Kerstin på armen och så fick han krypa upp i soffan med mig och förhoppningsvis få tankarna på annat. Så vad gör man då när det är så nedrans kallt ute? Jo vi har satt upp lite lister uppe, kikat på film och julpysslat lite. Tänkte att jag skulle hinna en hel del idag men istället har det typ bara handlat om att se till att barnen varit mätta,nöjda och belåtna. Olle kunde rakt inte förstå att han inte fick leka ute men jag kan villigt erkänna att jag inte hade nån lust med att frysa så vi har då bara varit inne.
Det är bra att ha pyssel på lager sånna här dagar. 
Inte alls nå avis på Micke som fått äta gott julbord ikväll.... när man kan äta pulled pork med Olle och Kerstin som sällskap!
Det var den dan och åter igen kan jag bara konstatera att tiden går så oerhört fort! Snart ni är det julafton och nyår. Känns som om det var igår som vi firade in 2018 och nu ska vi snart ringa in 2019. Undra vad det året bjuder på?😊