Det här är inte kul.....

Nä nu får det banne mig räcka tycker jag!!! Förkylningen som haft oss i ett järngrepp hela veckan vägrar ge med sig. Orken att göra något vad som helst är som bortblåst. Hostan sliter sönder en inifrån och ut och jag börjar fundera på vad man ska ta sig till?! Micke kom iaf med ett toppen förslag förut, nämligen att blanda ut Olles välling med hostmedicin. Jag var motsträvig till en början då välling är det enda han typ ätit idag förutom glass och vätska. Känner han att den smakar annorlunda så är ju risken att han ratar den med. Som tur var gick det bra och nästan allt slank ned. Han är så otroligt kramig och vill sitta i soffan hela tiden och mysa som han själv säger. Ni som följer min blogg vet att Olle i vanliga fall är allt annat än lugn så att se honom såhär hör absolut inte till vanligheten. Moffan kom och hälsade på oss mitt över dagen och då sken Olle upp för en stund. En massa gott hade han med sig samt en krya på dig present till Olle. En fin traktor med vagn som han orkade leka med ett bra tag innan tröttheten tog vid.
Precis nu fick Micke springa upp till trött och ledsen Olle som vaknat av sin hosta. Tröstlös är ordet och det gör ont i hjärtat att höra honom. Måndagens fråga ligger redan i luften... Vem av oss ska vabba? Jag som varit sjuk precis hela veckan eller Micke som iaf hann jobba 1.5 dag? Ingen lätt fråga då vi båda jobbar med viktiga och roliga jobb.
Även om Olle alltid går först i alla väder blir man ändå kluven.
Även hästarna har fått ordentligt med tid idag då hovis som också legat i flunsan kom förbi och skodde och verkade Jervira samt kollade igenom Laylocks hovar. Bägge fick en fin ok stämpling och tänk nästa gång han kommer går det nog att ta av vinterskorna och snösulorna. Just nu känns det väldigt lååångt till sol och värme då tempen visar dryga 22minusgrader. Dåligt med bilder har det blivit då Olle suttit i min famn mest hela tiden.
Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas så innerligt att vi får må lite bättre imorgon❤.
Nattti natti❤