Vackert hos momma!

God örmiddag i solen! Imorse vaknade vi upp hos momma i byn som sover under bergets fot. Lätt hemmablind kikade jag ut och konstaterade att den här platsen som är mitt barndomshem vilar på något vackert och magiskt! Bergen runt omkring är så ståtliga och fina och hela ragundadalen ligger otroligt vackert med indalsälven slingrandes i mitten. Ronja och Olle lekte i snön och tog en lång promenad medans Micke och jag försökte hitta igen lagårdstaket åt momma som var begravt under all snö.
En härlig morgon med andra ord!😊
Nu är vi påväg från momma till barnens farmor då Ronja ska iväg med sin kusin och kika på bio och sova hos i stan😊. Micke och jag lär väl fortsätta med våra snickerier när vi kommer hem. Nu önskar jag er en härlig dag!
#1 - - skogsnuvan:

Jo nog kan man tycka att ragundadalen är vacker med sina höga berg runt omkring som liksom vaktar platsen