20-knut dansas julen ut!

Gokväll till er!♡
Enligt tradition så plockas julen ut 20-knut och granen tackas för den trevnad den gett under dessa veckor. Ofta är det med vemod jag plockar undan tomtar och stakar men i år var det nästan lite skönt att få ta in lite nytt. Nya gardiner i köket och vardagsrummet samt nya lampor gjorde verkligen susen. Dessutom hade jag på min förra partylite visning här hemma fått sälja så bra att jag fick ta ut en superfin ljuslykta. Den passade såväl in på oss och matchade dessutom gardinerna.
Den här tillhör en av mina favoriter när det kommer till ljuslyktor och även om den heter pepparkaksbyn får den vara med en tid på vårvintern.
Det här med att plocka och städa har tagit mest hela dagen och ändå har jag dammsugningen kvar. Jag har haft huvudvärk på fm och nu på em började Olle kännas varm och var hängig så jag hoppas inte att det är något på gång.. vi är så bortskämda med att inte behöva vabba så jag hoppas han får sova gott inatt och vara pigg imorgon.
Kylan har ju dessutom fått ge med sig så från gårdagen 26 minus till ynka 6 trodde iaf inte jag mina ögon imorse när hästarna skulle ut. Vid närmare eftertanke gjorde nog inte dom det heller så dom har äntligen fått vara ute idag. I flera dagar har jag gått och varit sugen på semlor så ikväll efter maten gjorde vi slag i sak och bakade  Olle och jag. 
Stig och Marie fikade med oss och det blev ett trevligt avslut på söndagskvällen.
 
 
 Nu är det dags att sova! Vi hörs😊