Baka,baka liten kaka♡

Gokväll kära ni som läser♡
Idag nämner vi inte vädret mer än att det friskt ute helt klart!😂
Ikväll vart det en lång stund i stallet då vi fick åka längre bort i byn för att hämta och fylla upp höpåsar. Det är ju så när det blir kallt en längre period att man helst inte vill starta en tyngre maskin typ traktor som vi i det fallet var behov av, kylan sliter och oljan i all hydraulik blir så kall och seg. Så ikväll var det armkraft som gällde. Nu finns det ordentligt med mat till hästarna och imorgonbitti får dom äta tidig frukost inne för att sen gå ut några timmar mitt över dagen.
Lika illa är det faktiskt för oss människor för vad ska man fördriva tiden med när jag inte vill att Olle ska vara ute. Baka är alltid kul och ett bra sätt att få med honom på. Han rörde för glatta livet kan jag säga😊
Nybakat bröd med lite smör på... mmmm säger jag. Det bästa är att degen och receptet är så enkelt, dessutom tar man av vad man har hemma och så vet man att resultatet blir strålande.
Imorgon ska jag öppna på jobbet så nu är det läggdags som gäller. Natti natti♡