Idag vill jag bara ge upp....

Hej på er! Söndag börjar gå mot sitt slut och vi har i det stora hela haft en bra dag med besök av momma och moffan. Kruxet var bara att Olle vägrade att sova mitt på dagen. Det gör han alltid om så bara 30 min. För honom gör det otrolig skillnad på hur han orkar med sig resten av dagen. Men idag skulle han inte sova nej, nej. Det spelade ingen roll vad vi gjorde eller hur vi försökte få honom att sova. Så han fick vara vaken men ni ska tro att det har varit några prövande timmar. Han lyssnade inget alls, gjorde precis tvärtemot vad man sa och så till hans specialitet nämligen att nypas. Så ett tag kändes det verkligen som om jag ville ge upp. Som tur var blev det bättre efter maten och för en stund sedan somnade han i min famn. På något konstigt vis läker den stunden alla jobbiga känslor och man känner sig åter stark och fylld av villkorslös kärlek. Det enda kort jag lyckats fånga idag är på mina semlor som jag bjöd mina föräldrar på när dom kom. Fast å andra sidan beskriver en semla dagen rätt bra. Man behöver både det söta från mandeln och ibland det lite mindre smakrika i brödet för att få till en bra balans i livet. Grädden får vara fluffet ni vet det där lilla extra som ger guldkant på vardagen.
Nu ska jag gå ut till hästarna för en kvällstur på hästryggen♡ ha det gott♡ 
Visst känner ni igen er föräldrar? Inte alltid så lätt!