Snöstorm,löss och ett trevligt besök♡

Gokväll kära ni! Vilket väder vi har, förra helgen när det varnades till höger och vänster för storm då blåste det knappt men idag..... Igendrivna vägar, snö som blåser upp till stora virvlar,soptunnor i träden å gud vet vad. Men vet ni jag tycker ändå det är rätt mysigt att från rätt sida glaset beskåda naturens krafter. Tacksam över ett jobb där man faktiskt inte just såna här dagar behöver gå ut. Hästarna fick komma in tidigare än vanligt och det såg dom ut att vara väldigt nöjda med. Täcken hänger åter på tork och nya torra har lagts på. Så fortsätter djurlunken. Ikväll efter maten kom moffan och hälsade på, mysigt och efterlängtat i vanlig ordning. Med sig hade han mat att föda en hel armé med. På utifall vi skulle bli insnöade här i åsen😂. Tack för det pappa♡. Dessutom skämde han bort mig med en ny jacka då min nuvarande börjar bli lite förliten. Inte det heller hade jag bett om utan helt spontant hade han kommit på den idén. Det blev iaf en härlig stund.
Löss är en del av livet som däremot inte är lika skoj att ha att göra med. Såhär i lustider är det extra viktigt att slå ett slag för just detta. Bästa sättet är att kamma ofta och vid eventuella fynd behandla. Jag med mitt trassel hår blev ett halvt huvud mindre kändes det som men inga löss så det var skönt. 
Vår renovering fortsätter och just nu byggs den gamla dörren igen som tidigare gått in till vårt vardagsrum. Det ska ju bli Ronjas blivande rum och Micke han kämpar och sliter och snart är det dags för Ronja att välja tapet. Taket ska målas och ett nytt golv läggas in. Även om det gamla brädgolvet har sin charm det med.
 
 Sotis iaktar arbetets gång och ser till att husse gör rätt.
Nu säger jag godnatt♡