Nyexaminerad och kvällsprommis!

Hej på er!
Idag känner jag mig lite extra glad och stolt, i min hand har jag ett rykande färskt kursbevis för att förbättra och utveckla kvalitén på vårt fritidshem. I ett halvår och under fem kurstillfällen har vi träffats och fördjupat oss i indikatorer,veckoplaneringar och hållbar utveckling. Med ett mål att sträva framåt och bli bättre. Idag firades vi med tårta och fina lovord och jag som outbildad pedagog känner att jag faktiskt kan sträcka lite på mig😊.
Min arbetsdag blev lång men efter 10 timmar så åkte jag hem och kände mig nöjd. Nöjd efter att fått ett gäng grabbar som jag i vanliga fall oftast skäller på till att sitta länge och avspänt och ha ett trevligt samtal. Dom små guldkornen ni vet, dom är värdefulla!
Så kände jag mig dock inte imorse då jag åter hade en tuff morgon påväg till förskolan. Efter en lång stund av velande från olles sida bar jag ut honom och tvångssatte honom i bilen, för han ska absolut inte åka hemifrån. Mina tårar brände bakom ögonlocken då jag körde kringelkrokiga vägen över till Liden. När vi kom fram till förskolan gick det ändå rätt bra och lämna honom precis som om han kom till insikt på vägen över att det inte är någon mening att försöka tjura på. Ikväll har vi myst destomer och jag vet att han har haft en toppen dag på fsk 😊
Ikväll tog jag med mig laylock ut på promenad och det var riktigt skönt för det var på vippen att jag blivit kvar på soffan inne istället.
Önskar att jag hade mer ork att hålla igång 2 hästar. Jervira behöver också bantas ner en del. Med längre och ljusare kvällar hoppas jag på ökad motivation.😊
Jervira var trött ikväll😊
Lyckades sådär med korten idag va?😂
Imorgon är det äntligen fredag och en efterlängtad helg väntar♡ 
Vad har ni för planer?
Natti natti😀