Mera kvällsmys i stallet♡

Hej på er!
Härliga freeeedag!!! Fast åter igen en gråmulen dag vart tar ljuset vägen? Jag behöver lite solljus nu faktiskt. Dagen har varit bra och för en gångs skull väldigt lugn. Farfar gjorde oss sällskap på förmiddagen och vi fikade pepparkakorna som Olle och Ronja bakade igår och han var så stolt. Eftermiddagen kom och vi fortsatte att bara mysa runt och må gott. Vi åt en god middag och jag gillar alla grönsaker och rotfrukter som finns att frossa i. Fina fina färger och goda smaker det behöver vi för att boosta kroppen med vitaminer.
Sen var det åter dags för tid i stallet. Idag tog vi ett välbehövligt pass på ridplanen men där märks det så väl i min rygg att det saknas en hel del muskler efter graviditeten. Det blir liksom knivar som kör i svankryggen så fort jag jobbar en stund i trav så ja jag får nog ta det lugnt. Hur som helst så bråkade Ronjas ponny Laylock lite med henne ikväll så när tillslut Ronjas tålamod tog slut fick hon kliva av och ta några djupa andetag. Jag satt upp på Laylock och jag vet inte om det var chocken över att stormatte plötslig var den som drog i spakarna eller det faktum att lillmatte höll på att bryta ihop så som det faktiskt kan kännas ibland när man sysslar med hästar. Han prövade en snabb gång att tjura ihop men fick ge sig fort som ögat och efter det gick han väldigt fint. 
Sen blev det massa mys och godis och nya torra täcken. Vi tvåbenta har njutit av idol och nu går vi in i sista timman och det är dags att sova. Imorgon är det lördag och vi måste ner till stan och shoppa tapeter och lite annat smått och gott♡ godnatt sov gott!
Härliga färger!