Pysselstund♡

Barnprogram,platta,tvspel i all ära det tycker jag med. En ibland välbehövlig paus och man kan dricka en kopp kaffe eller förbereda maten i lugn och ro. Men att pyssla tillsammans en stund även om energin i mitt fall var ganska låg gjorde faktiskt mig både på bättre humör men fick mig också att känna mig varm inombords. Som ni vet är vi med i en pysselklubb och en gång i månaden kommer ett efterlängtat paket med olika sorters pyssel i. Den här gången var det jultema och vi gjorde juldjur att hänga i den blivande granen.
Olle knådade sin deg och vips hade han gjort änglavingar och prydde sitt julsmycke med.
Det kommer bli så fint tror ni inte?😂 fin pyssellåda va dessutom?
Sen fick Olle vackert hänga med på promenad och jag lovar att man bränner kalorier på våra promenader. Stundtals skjuter jag inte bara Kerstin i vagnen utan även Olle som vilar sina ben där under. Om ni inte visste så har åsen branta backar.
 
3km knatade vi på idag. Duktig olle♡
 
Små avstickare blir det ibland.
 
Som avslutning på det här allt i allo inlägget kommer dagens mattips på fiskgratäng, Olle åt 2 stooora portioner och det är typ det enklaste i gratängväg man kan göra.
 
1 pkt torsk ca 400g.
1 burk cremefraiche.
1 msk salladskrydda.
Salt och citronpeppar.
Blanda cremefraichen med kryddorna och lägg som ett täcke över fisken. Skiva tomat och lägg på och skjuts in i ugnen. 175grader i ca 45 min. Servera med kokt potatis och voila barnfavorit!
Innan avfärd in i ugnen mums mums!