Spökbakelser♡

Gokväll på er♡
Här kommer ett litet enkelt baktips till er som vill spöka till efterrätten lite. Jag fick nämligen världens sug efter prinsesstårta vilket jag varken hade tid eller ork att göra. Men då kom jag på att om man gör en vanlig rulltårta som man fyller med valfri sylt, (jag tog jordgubbssylt) och toppar med grädde och sist täcker med ett tunt lager marsipan då blir det ganska likt en tårta. Dessutom extra festligt när man dekorerar dom med ögon och en mun. Vips blev det spökbakelser. Vi bjöd hem våra vänner på hälla och konstaterade att det var månader sedan vi sist sågs. Så ser livet ofta ut och ibland går det veckor utan att man hörs av. Desto trevligare blir det när man äntligen ses♡.
 
Vi pysslade ju häromdagen Olle och jag och det blev 2 roliga figurer som fick pryda vårat bord.
Gipsspökena är pyssel från tidigare år men det är faktiskt ett roligt pyssel att göra. Micke fick bidra med sin tumme som modell sen var det bara att gipsa på.
Dagen och kvällen har varit riktigt trevlig med främmande som ni redan vet men också lite godmat med Micke som faktiskt fick både förrätt varmrätt och efterrätt idag när han kom hem från jobbet... Den ni. Nu borde jag ligga på plussidan tycker jag.
Det var den dagen det. Imorgon är det lördag och för första gången på länge får vi äta frukost tillsammans♡ när det är älgjaktstider blir det inte så ofta. Natti natti på er♡