Livets vägval♡

Gokväll på er kära läsare, som i framtiden kanske är mina barn♡ tänk vilken fin gåva att kunna gå tillbaka till och läsa om livet i det lilla röda huset och allt som händer oss fem i vår familj dag ut och dag in♡ En resa genom glädjeämnen i livet samt sorg. Det stora stegen i utvecklingen av både barn,gård och djur♡. Alla vägval där vi ofta tar rätt men ibland är i diket och slirar. Det är också sånt som hör livet till och viktigt är det att det finns plats att ställa misstag till rätta. Vi är ju helt normala i vår familj där vi skrattar mycket, är glad för vad dagen ger,surar ibland och diskuterar hårt ibland men aldrig somnar ovänner! Den regeln är viktig! Ibland känns livet hårt och orättvist men just nu känns det mesta bra och det liksom flyter på. Dagen idag har verkligen varit mysig med en heldag hos min mamma i mitt föräldrahem. Vi bakade två sorters bullar,tog en härlig promenad där jag stolt berättade för Olle om forntida skidspår och grannar som inte längre finns i livet men som gett mig fina minnen som barn. Om spåren i vägen där älgen just sprungit över och om rådjuren som betar på åkern nedanför mamma. Om huset en bit bortanför mammas hus där min bästa vän fanns och om minnena och busen som sköljer över mig. Allt vi gör här i livet börjar med ett vägval. Vilken väg väljer du?♡
 
#1 - - Monica%25252525252520Edholm:

Olle lär nog bli en mästerbagare när han blir stor som har både mamma o mormor att bråds på.
Passa på och njut har dina små juveler. Tiden går så fort.

Kram