Officiellt höst,månadsbild och en härlig ridtur!♡

1 oktober och nu är det på riktigt höst. Imorse var det så vitt ute att Olle trodde det hade snöat! Vi klädde på oss varma kläder och fångade morgonen på berget ovanför oss. Trädens alla färger är fantastiska och det verkligen lyser överallt! Kerstin blir dessutom  3 månader idag och jag undrar verkligen vart tiden tar vägen? Det går på tok för fort!!! Månadsbilden gjorde jag av naturmaterial och jag inser när jag tittar på bilderna att trean inte syns utan smälter väl in i marken😊. Ni får se det som en utmaning att hitta trean på bilden.
Men morsan ska jag ligga här?? Mina barn får då vänja sig vid det mesta, men att ligga i en varm overall på mossklädd mark kan bara ha fördelar va?
Dagen fortsatte med mer lek ute, och en stunds vila då jag började dagens middag som känns riktigt höstig och mustig nämligen köttfärslimpa,rotfrukter i ugn, en god sås och en knaprig äppelpaj till efterrätt. Varför inte lyxa på en måndag?😊
Efter maten kom Stig och lyfte in en höbal till hästarna och jag stängde till vinterhagen. Nu är sommarens bete förbi och Ronja och jag red hem hästarna som hade bråttom hem. En stunds mys i stallet och rena sköna täcken lades på då det väntas regn imorgon em.
Älskade häst♡
En härlig stund på hästryggen var välbehövligt och med dom på hemmaplan hoppas jag på många ridturer framöver♡. Men det här med tid är inte lätt att få  till jag måste bli bättre på det.♡