Vinterdag!

Hej på er! Ja nu har kylan oss i ett riktigt grepp. Dryga tjugo grader kallt är det nu ikväll och lär väl sjunka mer ju längre natten lider. Med kylan kommer solen på dagarna och gör allt så förtrollande vackert och krispigt och gnistrigt. Det är vinter helt enkelt och jag tycker mycket om det!
I solen känns det inte lika kyligt men går man till dom ställen som solen inte når då får man röd näsa och frostiga ögonfransar. Jag tog en barbacka tur på Jerviras varma rygg men var vi borta en halvtimme så var det inte mer heller. Det fick räcka så. I mitten av nästa vecka ska vi få rejält med snö och det ni det längtar jag efter!
Så var den här helgen över och vi summerar den som en toppen helg. Som vanligt flyger dagarna iväg och imorse hade vi tidig morgon Kerstin och jag,för från ingenstans kom en hemsk hosta. Tillslut somnade hon åter i min famn och när Olle och Micke kvicknat till hade jag nästan hunnit se klart på en hel film. Så kan det va ibland hoppas hon får sova bättre inatt.
 
Stadigt på vårt schema står madrassåkning och jag börjar bli riktigt tuff ska ni veta!
Olle gillar att klättra i snöhögar ju högre desto bättre.
Igår kom snälle Stig och skottade min ridplan så vi kan rida säkert utan att snubbla omkull.
Frostiga mular myser i solen.
Så till något helt annat, dagens otroligt goda middag. Tjälknöl som bara smalt i munnen tillsammans med en god trattissås... Så himla gott. Det får man unna sig ibland. Kram till er!