Äntligen en härlig dag!

Precis som jag skrev igår så vaknade vädermänniskan i mig med ett leende på läpparna så fort Olle drog upp rullgardinen i sovrummet. Solens strålar mot den vita snön och blåa himmel gjorde nästan ont att se på. En sån härlig dag! Och en dag kan omöjligt starta på bättre sätt än med solens strålar som redan före klockan sju letar sig fram till vårat hus. Vårvintern visade sig från sin absolut bästa sida och som det är nu med fina dagar och kalla nätter, ja så får det gärna fortsätta!
Vi for såklart på kyrkis först och vet ni jag tycker mig se en klar förändring i Olles sätt att vara för ofta när vi är där rusar han fram i full fart och det blir ett evigt passande men dom senaste två gångerna har det varit så mycket bättre. Inte lika flammsigt och det är skönt! Jag avslutar varje dag med att berömma honom om han har varit duktig och jag tror att det fungerar. Han lyser upp och ser väldigt stolt ut. 
Efter kyrkis skyndade vi oss hem, bytte om och sen var vi ute tills klockan nästan var fyra. Olle ville rida jervira vilket han självklart fick och efter att han ridit klart var uppvärmningen gjord och jag kunde med lätthet rida flera övningar i trav. Olle han njöt av att klättra i snöhögar och Kerstin hon sov gott i vagnen så vips hade jag ridit i en halvtimme och det var dags att kliva av. 
Så himla skönt att kunna få rida några pass medans Olle leker vid sidan av för hur härligt det än är med hästar så tar det emot en aning att klä på sig och gå ut och rida den här tiden. 
 
 Även Kerstin gillar att mysa på ute. 
Sen ramlade jag över dom i särklass snyggaste tränshängarna jag någonsin har sett så utan att fundera ett dugg beställde jag 3st till vårat stall. Tanken är att måla på och bättra till där det gått sönder och blivit slitet så vad kan då passa bättre än dessa?
Ibland måste man få unna sig!
Den sista bilden för den här gången är på Olle för idag fick han ta på sig en tröja som momma stickade till Ronja när hon var liten. Det blev aldrig någon favorit hos henne då hon hellre tyckte om färgen rosa istället för röd så helt osliten blev den och i nästan 9 år har den legat i en låda tills jag tog fram den till Olle idag. Den passade perfekt och stolt talade han om för alla att det minnsan var hans mormor som stickat den.
Målad nalle på kyrkis får avsluta den här fina dagen♡.