Nu fick även jag så att jag teg!😅

Hörrni man kan väl ändå inte vara för positiv? Eller? I nästan alla mina inlägg försöker jag hitta något positivt som kan få nån av er att tänka till eller rent av dra på smilbanden. Tänker påsåvis att mina inlägg gör lite nytta. För ibland är det ju svårt att se skogen för alla träd. Så vart  vill jag då komma? Jo den här kylan som fortsätter ställa till det för oss, men som är så otroligt vacker att titta på från soluppgång till solnedgång men som sagt också ställer till problem. Imorse när jag klev upp vid halv sex snåret var halva gården strömlös och den andra gick på halvfart. Det resulterade i lite lätt panik då det visade sig att bilarnas motorvärmare varit avslagna och tempen i köket låg på 14,9 grader. Shit, shit, shit tänkte jag för mig själv med närmare 30 minusgrader ute är det ingen quickfix att försöka starta en bentjälen bil. Inte heller särskilt kul att släppa ut hästar och hund även fast man vet att det blir varmare fram på dagen. Men vad ska man göra?  med nybytt propp i skåpet och hjälpstartare påkopplad på bilen fick vi tillslut igång maskineriet. Barnen fick äta frukost hemma och sen bar det av mot förskola och jobb. Vad som först verkade bli en lång försening till jobbet slutade endast med 50 minuter. Så det får man ändå vara glad för, men är det någon gång som klockan går undan så är det vid sånna här tillfällen. Tack och lov händer det inte så ofta men helt klart ställer kylan till en hel del. Att tilläggas till historien är även att Kerstin passade på att vakna klockan 03.00 och hålla igång till 04.53 innan hon somnade om. Att mitt alarm ringde 30 minuter senare gjorde mig och Kerstin hyffsat trötta nu ikväll.🙈 Det är så kul med barn var det nån som sa?!😅 så nu ser ni att vardagen inte alltid är en dans på rosor utan även rejält prövande.
Skönt med värmeljus, stort plus är att jag får elda hur många jag vill när det är kallt.😅
Duktiga barn som åkte skridskor på em fritids trots att termometern visade blygsamma -18. 
Å sist trött häst som uppskattar sin box mycket.🥰
 
Nu ska jag ta tillbaka lite sömn, vi hörs imorgon. Nu väntas det komma rejält med snö igen så jag förbereder mig mentalt för mycket snöskottning.😬😊