Tack livet för denna kille!♡

Gokväll därute, nu är måndagen gjord och det betyder att starten för veckan har gått. Det är alltid skönt tycker jag. Idag var det dessutom extra skönt att få kliva in genom dörrarna på jobbet gentemot hur det var förra måndagen då Olle hade sitt migränanfall. När allt sätts på sin spets värderar man verkligen allt som hör vardagen till. Idag tex när vi kom hem var det egentligen middagstid men istället passade vi på att vara kvar ute och njuta av solen som sken och bara va. Kerstin ville leka i smältvatten pölarna med hink och spade och Olle ville åka skidor nu när skotern har fått lite viloperiod. Så det gäller att helt enkelt passa på och prioritera det som känns viktigt och bra för stunden. Säga vad man vill ändå, vissa dagar driver han mig till bristningsgränsen denna lilla kille och många gånger är bägaren påväg att tippa över. Men så som det alltid är med barn så kommer det stunder och ögonblick då man verkligen glömmer allt som varit tungt och jobbigt. Å jag kan bara säga mitt allra ödmjukaste tack till livet som gav mig denna underbara pojke. Han imponerade starkt på mig idag när han gång på gång på gång drog vurpa efter vurpa i skidspåret och ändå vänder huvudet mot mig med ett stort leende på läpparna. "Ingen fara mamma, kan du hjälpa mig upp nu." Eller varför ska jag åka sakta i nedförsbacken när jag äntligen slipper stava? "staka". Näe livet bjuder på många överraskningar men att få vara med barnens resa det slår allt.❤
Hoppas på lite minusgrader inatt så vi får ha vårat skidspår ett tag till. Imorgon är det tisdag som betyder lång dag på jobbet. Vi hörs då hörrni.😊