Höstpiff!

Så nu är vi redo helt och hållet för snö och vinter. Alla blommor är bortplockade och alla urnor är urtömda. Men väderprognosen säger nån minus på natten och upp till 7 plus på dagen. Hmm svårt att få till vinter och snö då! Om bara ett par helger är det första advent och då hoppas jag verkligen att snön är här. Idag startade vi dagen med kyrkis, en trevlig stund förutom att Olle skrämde mig rejält genom att gömma sig bakom en dörr intryckt mot en byrå. Jag trodde ett tag att han gått upp i rök och hann bli orolig. Men så stod han bakom dörren helt tyst. Anledningen då jo det fanns ingen barnsits på toan och då blev han osäker och vågade inte gå in. Hade jag tänkt ett steg längre hade jag förstått vart han var men blir man lite stressad så är det lätt att stirra sig blind på tex den vanliga utgången. Så på med en blöja och där kom både nr 1 och 2. Sen har han fixat att vara utan resten av dagen och det har gått bra. Väl hemma har vi njutit av ett fint väder med solsken vilket har varit en bristvara det senaste veckorna. Vi plockade lite tallkvistar,enbuskar och två små granar som vi piffade med ute vid den provisoriska bron. Fint och höstigt blev det och en fin stund tillsammans i skogen med min prins!
Hoppas du har kunnat njuta av det härliga vädret med!♡