Tack för den genomköraren♡

Hej på er, som jag skrev igår så har jag ridit lektion nu ikväll. Efter två veckor av mindre ridning än vanligt från min sida kände jag mig lite ringrostig. Det gick ganska bra ändå och Jervira är faktiskt galet duktig som kämpar på trots att vi har oddsen emot oss. När jag gick ut i stallet tyckte jag det kändes så himla ruggigt bara 10 grader, så jag hade klätt mig med först ett träningslinne, sen en ullunderställströja och sist en softshelljacka utanpå. Typ 5min in i ridningen var jag mer än varm kan jag säga. Träningen gick ut på att få jervira mer lösgjord och flytta för skänkeln på diagonalen till höger och vänster, samt att flytta henne ifrån det trygga fyrkantspåret med staketet som stöd in ett par meter och sen flytta ut igen,fyrkantiga hörnpasseringar samt rätt stäld i nacken. Hästen fixar det ju svårare är det för mig att hålla koll på alla kroppsdelar som far och fladdrar där dom inte ska.😂 begriper inte att det ska vara så svårt att rida rätt, men kul är det och jag uppskattar att ha en sån bra instruktör som faktiskt Pernilla är. Så är det någon av er läsare som funderar på att ta hjälp av instruktör så tycker jag ni ska söka upp nillas häst. Hon har dessutom fina unghästar till salu så kika in där vettja!
Tog ingen bild ikväll så det får bli en bild ifrån gårdagskvällen. Den ridturen var magiskt då solen fortfarande sken på trädtopparna och månen var påväg upp. Älskar dom här sommarkvällarna.
Tack för ikväll imorgon gissar jag på att jag kommer ha träningsvärk.😊