Orolig mamma...

Gokväll därute, här kommer dagens inlägg ut i allra sista timman. Dagen tog verkligen en helomvändning när personalen på förskolan ringde mig strax efter lunch och berättade att Olle fått en stark huvudvärk. Ni som läser och hänger med i svängarna vet att han drabbats av vad vi tror var ett migränanfall tidigare och det här liknade det till sättet väldigt mycket. Stark huvudvärk, ledsen, trött varpå han somnar. När jag väcker honom för att åka hem är huvudvärken bättre men i stort sett hela dagen har han varit väldigt lugn och vilat. Det som gör mig mer fundersam och orolig var ändå att han snubblat till två gånger och tappade balansen helt vilket han sällan gör om han inte ska spexa till det. Imorgon ska jag iaf kontakta bvc och rådfråga om vad dom tror och tänker kring det. Mina funderingar är ju ett, att det är läskigt när värken sitter i huvudet och jag undrar ju såklart vad anledningen är. I Olles fall tänker jag att störd sömn kan bidra eller att han kanske har ärvt en lätthet till migrän. Oavsett så känner man sig fruktansvärt maktlös här på sidan av. Hoppas verkligen att han får vara piggare imorgon!❤
Det var mina måndagstankar och jag känner mig lite orolig. Är det möjligen så att nån av er som läser som känner igen sig i barnmigrän?
 
Vi hörs mer imorgon ska försöka sova så mycket det går här med Olle bredvid.❤
#1 - - sandra ledin:

Stakarn. Migrän är inte lätt och jag kan tänka mig att det känns desto värre när man är så pass liten. Hoppas att migränen har avdunstat och att han är sitt vanliga jag igen.

Styrke kramar till dig <3

Svar: Tack fina för dina värmande ord, man är så totalt maktlös när man inget kan göra, bara stå bredvid.😔 idag har han varit sitt vanliga jag igen till allas lättnad. Kram till dig med!
Ylva Knutsson