En tur till skogen!

Gokväll på er. Har bara lust att skrika wehooooo det högsta jag kan! Vi kom äntligen ut till skogen barnen och jag. Med fikaväskan packad och hinken redo gav vi oss av. Efter bara några meter så tog det plötsligt stopp för se där var en trattkantarell som plötsligt tittade opp! Akta, akta vart ni sätter era fötter så att ni inte trampar på svamparnas små rötter. Barnen plockade och plockade och snart var hinken full, vi satte oss att fika i mossans gröna mull. En god liten kaka som jag faktiskt inte hade baka.😄 solen sken över granens topp och jag kommer på mig själv att tänka, här mår jag så gott. En skön lång stund vi fick i skogen å tänk att svamparna redan var så mogen. Till sist var det dags att vända tillbaka hem och tänk det var då värt varenda soppapeng. Till skogens rike jag snart vänder tillbaka, för svampen är så himla god att smaka.😄😍
Helt magiskt så himla gott, bättre än världens högsta lott.
 
Nu ska jag sluta rimma men ni vet ibland får man bara feeling. Svampfullness😘🤭🤗.
 
Resten av dagen har också varit bra med 3-års kontroll för Kerstin, jobb, promenad med Bruno och mys med hästarna.❤ Micke är i slaktboden och kommer förhoppningsvis hem med lite gott kött att fylla frysen med.😊
Tack för den här braiga dagen, den behövde vi!❤❤❤