Högt och lågt❤️

Hallon på er därute.😊 Vilket härligt väder vi fick idag!
Ni får ursäkta bloggpausen igår men vet ni jag orkade bara inte skriva något för igår var nämligen dagen då vi lastade bil och släp från golv till tak med saker från pappa.❤️ Det var såklart både jättejobbigt, skönt, fint och omtumlande att börja ta tag i det. Så fram till klockan var ett igårnatt satt jag och kikade igenom lådor med tillhörigheter från vår släkt långt tillbaka i tiden. Imorse fortsatte jag så nu är det kaos här hemma hos oss. Jag sparar mycket och märker att jag är väldigt dålig på att slänga saker såhär i första skedet. Det är sån skatt att få grotta ner sig i farmors alla kort. Läsa, lägga ihop bilder på personer och komma ihåg namn och platser. Min farmor älskade sina fjäll, det är verkligen något som framkommer tydligt. Min enda fråga är varför hon lämnade dem?. Jag känner ju hur min kropp reagerar så fort vi börjar närma oss Östersund och ju längre västerut vi kommer desto mer kokar blodet i ådrorna. Det är en så stor bit av mig som är hemma där, kanske ännu mer nu. Min gissning är att hon känt likadant för jag ser ju på korten som flera är tagna på ställen som vi också varit mycket vid. Ottsjö tex, Storulvån, Trillevallen, Edsåsdalen osv. I fädrens fotspår kallas det visst. Tänk nu är det bara minnen kvar❤️. Det känns fint att dom nu landat hos mig.❤️ En annan helt otrolig sak var att amazonen som jag fick av pappa för flera år sedan som stått hemma hos honom gick att få igång igår. Den som var en av alla hans många drömmar att fixa till och ha rullandes med oss och en stor picknick korg. Micke grejade lite här och lite där och vips så small den igång. Vi blev nog lika förvånade alla tre. Så småningom ska den lilla bilen få den kärlek som den behöver och sen ska jag och lilla blå ut på picknick.🥰
Skönt att ha den hemma.❤️ Såklart var vi tvungna att visa momma den med.🥰
Många av pappas saker lockar till skratt och jag blir liksom glad ändå inombords över allt han hunnit med att se och gjort.😊
Backtävlingar, race of champions å lite Creedence. Tänk den spelningen var till och med jag på och vet ni? Pappa fick baskern som sångaren hade på sig med allas autografer på.😊 Såhär fortsätter det ett tag till för vi är långt ifrån klara men nu har vi kommit en bit påväg och det känns bra. På em satt det skönt med ett dopp i Sandören och det svala vattnet piggade upp oss.🤗
Håller tummarna för mer bad, älskar verkligen våran fina badpärla! 
Till middag gjorde jag porterstek, det är en av mina favorit maträtter som vi åt ute i solen.
Efter maten for vi över på byn och handlade sen hem igen och tog en kort ridtur på Mira då vi kort därefter blev bjudna på blåbärspaj hos grannarna. Lyx!❤️
Valpmys har vi också hunnit med, så himla fin! Gissa vad Olles högsta önskan är i födelsedagspresent?😄
Så hörrni det var ytterligare två dagar fyllda med högt och lågt.❤️ hoppas ni haft en härlig dag.