En sväng till stan.

Hej på er😊 och hej vardag, idag kom det post och timmerbil och andra arbetare som haft välförtjänt vila och susade förbi i tidig gryningstimma. Affärerna har åter öppet normala tider och jag kom iväg en sväng till Birsta köpcentrum. Kan ni tänka er att jag åkte helt själv utan barn eller gubbe. Kan på rak arm inte komma ihåg när det hände senast! Jag strosade på och handlade lite här och lite där och avslutade med en fika på charm. Uträttade lite viktiga ärenden och köpte mig ett par finare vinterskor. Jag fyndade på rea och åter igen liksom förra året tycker jag Åhléns hade bästa rean med 70% nedsättning på det mesta i jul,inredning och klädväg. Fattar inte hur dom får något över när dom sänker så mycket! Eller är vi så köpgalna att vi inte tänker så mycket när det är till fullt pris? Jag gillar röda lappar speciellt på barnkläder. I åldrarna som våra barn är i nu slits och byts det så fort och både Olle fast mest Kerstin gör lätt av med två uppsättningar kläder var dag. Så då känns det bra att kunna handla på sig. Fyndade även lite saker till Ronja som jag tror hon blir glad över när hon kommer hem. 
Jag är dålig på att unna mig själv något utan köper hellre till dom andra vilket jag tror är lite typiskt mammor, men förutom skorna som jag verkligen behövde köpte jag även 2 par jeans på vila för fjolårets presentkort samt en fin blus och en bh från kappahl så det var bra för att vara mig. För ungefär 4-5 år sedan köpte jag en vinterjacka på Peak performance som dragkedjan plötsligt pajade på det har sen första gången jag provade den tills nu varit min absoluta favorit jacka, jag tänkte när den gick sönder att det förmodligen inte skulle vara någon idé att lämna in den för den hade ju som sagt några år på nacken men idag när jag ändå gick förbi där i Birsta gick jag in på Peak och berättade om jackan och vet ni nästa onsdag ska jag lämna in den till tjejen som jobbar där för hon trodde att hon med lätta medel skulle kunna laga den gratis. Gissa om jag blev nå glad?! Så nu håller jag en stor tumme för att det hjälper. 
Strax före klockan två var jag riktigt less på att trängas bland allt folk och åkte hem istället. 
 
När jag kom hem möttes jag av ett skinande blankt hem och glada barn och en glad Micke som varmt kramade om mig och hade tålamod att se allt jag kom hem med även om kläder inte är hans stora intresse. Vi kompar varandra bra och jag är grymt glad att han är min.♡
Lagom till middagstid kom våra hungriga middagsgäster Eva,Jonny,Lilly och Anita. Det är människor som jag vuxit upp med och som står mig nära även fast vi inte ses så ofta! Vi gjorde väldigt mycket tillsammans förr Eva och jag och att nu se våra barn växa upp blir en häftig resa! Jag glömde helt bort att knäppa kort så jag har inga att visa er. Nu börjar jag bli bra trött på ögonen och känner att det ska bli riktigt skönt att få gå och sova. 
På återseende imorgon, ni hänger väl med?😊❤