Uppesittarkväll!

Hej på dig! Nu är det hög tid att önska er alla en riktigt god jul! Min dag har gått i ett här hemma från tidig morgon och än så länge har jag inte ens hunnit ta ett enda kort. Det är så olikt mig... Men efterrätten tills imorgon skulle fixas,klappar har åter blivit inslagna,det ska städas,griljeras skinka och rulla köttbullar. Vi har även tagit in en gran uppe på övervåningen och det blev så himla fint! En hylla har kommit på plats i hörnet vid trappen så äntligen har mina älskade böcker fått en välförtjänt plats!
På em for vi på tomtesväng och delade ut julklappar till nära och kära och det är något som jag ser fram emot den här tiden varje år att få känna sig lite som en tomte och åka runt och önska god jul!
Alla har det så fint hemma och det är extra mysigt överallt. Och så förväntningarna i barnens ögon inför vad som komma skall. Olle vill helst inte ens somna och riskera att missa ifall tomten skulle komma nu inatt. Tänk vilken magi som barnen besitter och just idag hade jag verkligen behövt lite av just den varan för jag kände hur det liksom blev för roddigt ett litet tag och hur mycket jag än gjorde så räckte det inte till. Men nu med bara timmar kvar innan julafton är vi i princip klara. Till middag fick vi efterlängtade gäster i Mickes pappa och Gun som gjorde oss sällskap så nu är det bara mina föräldrar som saknas för att det ska bli komplett. Jag ska klä på mig och ta in hästarna, det är kyligt ute närmare 20 grader kallt. Men otroligt vackert med snötyngda grenar och ett månsken som lyser nästan starkare än solen självt. Nu är klappen till hästarna levererade och nöjt står dom och mumsar äpplen. Gott ska det vara kvällen innan julafton. 
Under tiden jag har skrivit till er har det hänt en hel del då jag blev tvunget att ta några små pauser så nu fylls utrymmet under granen och julron infinner sig hos stor och liten. Nu ska vi mysa vidare och så hörs vi imorgon. Eller hur?
Åter igen GOD JUL!🎅🎅🎅