Den där gamla boken.....

Hej på er. Sista november idag och imorgon går vi in i årets sista och mest magiska månad. Tänk så mycket som ska fixas och förberedas, kakor och klappar ska handlas och hemmet ska pyntas. Jag som många andra älskar julen och allt som hör till. För många jular sedan fick jag en helt underbar bok i julklapp av min mamma som hon läste några sidor ur varje dag fram till julafton. Hon började just den här dagen för att hinna läsa dom juliga berättelserna som boken innehåller. Å ändå sedan Ronja var liten har jag suttit på hennes sängkant och läst samma berättelser och försökt återskapa magin från en svunnen tid. Idag letade jag fram den gamla boken och började läsa dom första sidorna för Olle. Känslan och julstämningen kryper genom kroppen och fyller mig med glädje. Det måste vaŕa en av dom bästa böcker som någonsin skrivits. Kommer ni någongång över den på nån loppis eller så, köp den! Bästa sättet att förmedla julstämning och få en mysig stund tillsammans♡.
Dagen i övrigt har varit bra med pepparkaksbak och en lååång eftermiddag ute i det varma novembervädret. Snälla låt snön komma!!!!
Förra året den här helgen åkte vi skoter och hade lätt en 50cm snö. Nu har vi gröna gräsmattor och 7 grader varmt. Det är kontraster det!
Visst gjorde Olle en riktig pepparkaksgubbe?🤣
 
 Älskade barn♡
Näe ni nu kallar hästarna på min uppmärksamhet. 
Natti natti♡