10 månaders kontroll.

Trevlig valborg till er världen över♡.
Här har vi haft fullt hus och full fart mest hela dagen. Startade med bvc besök för Kerstin som imorgon blir hela 10 månader och vad gjorde vi den här tiden för tio månader sedan, jo det ska jag tala om. Vi hade precis blivit inskrivna på bb och jag har för mig att dom var i full gång med att mäta värkar. Spännande timmar hade vi framför oss där jag faktiskt ett tag trodde vi skulle kunna åka hem innan det kickade igång helt och lilla Kerstin satte fart på sin väg till utsidan magen. 
Vi fick godkänt på 10 månaders besiktningen och nästa gång vi åker till bvc är när hon blir 1 år!!! Fattar ni? Hon kom ju nyss. Aja så ligger det till iaf. Efter bvc for vi vidare på kyrkis där vi var helt ensamma idag, det har jag aldrig varit med om tidigare, men vi fick gott fika och Olle fick leka en stund. Tycker att ledarna för kyrkis är helt fantastiska, fina,glada och omtänksamma.
 
Sen vidare hem och ett härligt ridpass med en mjukgörande superbra övning som vi red i både skritt och trav. Jervira kändes bättre idag men inte helt hundra men förhoppningsvis är hon snart sitt gamla jag igen. 
Ronja red Laylock som tjurade på när han kom ner på ridplanen. Han gör ju så ibland.
 
Kvällen kom och vi fick besök av Mari,Stig och Linda, vi grillade och åt valborgstårta. Däremot är det första gången vi inte tänder någon brasa utan nöjer oss med trevligt sällskap. Vågar inte elda när det är så himmelens torrt! 
Det var allt för idag och om bara en timma är vi inne i maj månad. Härligt!
Hur har du firat ikväll?