Kallt som sjutton!!!

Så var det redan torsdagkväll. Veckorna går fort och det märks på ljuset för nu blir det inte mörkt förens långt efter fyra på eftermiddagen. Men vad hjälper det då man inte kan vara ute och nyttja det? I tisdags drog tempen neråt igen och sen har det pendlat mellan -16 till -26 och inte skulle det bli nå bättre imorgon heller. Så lagomt till att hästarna blivit fina och känns på g blir det avbrott igen! Dessutom sjuka barn på det. Nåja nya tag till veckan kanske? Idag är då första dagen som vi verkligen är friska och aptiten har kommit tillbaka. Åt den godaste mackan till frukost imorse och riktigt njöt av varje tugga. Tar det försiktigt ändå och vågar inte ge mig på nån starkare mat så idag fick det bli pannkaka torsdagen till ära. Vanliga till oss lite större och premiär för bananpannkaka  till Kerstin. Det vart poppis och hela 2st slank ner. Jag måste säga att jag också tyckte dom vart goda, och enkla att göra. 1 mosad banan blandat med ett ägg en liten gnutta vaniljsocker och sen tjoff ner i stekpannan. Smakade nästan som friterad banan man får på kina restaurang. Med andra ord gott.
Vi klädde på oss och var ute en stund mitt över dagen men inte ens Olle som i vanliga fall älskar att vara ute ville vara ute särskilt länge. Så istället har vi pysslat på inne med lite allt möjligt.
Imorgon blir Kerstin 7 månader och just idag fast för 7 månader sen var det en fin kväll i juni och det var crusing på hammarn. Jag låg i soffan och var såååå less på att vara gravid. Jag visste inte då att det bara en dryg timme senare skulle vara i full gång med värkar. Morgonen därpå fick vi träffa Kerstin för första gången och det ögonblicket kommer jag aldrig att glömma!♡
 
Så liten men helt perfekt!♡
Nu ska jag lägga en trött Olle och den kanske mysigaste stunden på hela dagen har vi när vi kryper upp i hans säng och får läsa ur en bra bok. Där och då får inga telefoner störa och inget annat heller för det är våran stund♡.
#1 - - [email protected] :

Vad härligt att ni har en lässtund varje kväll.
Den vanan har tyvärr kommit bort hos många familjer. Hoppas kylan viker. Jag längtar också ut.
Kram