Grattis alla mammor♡

Hej på er därute och till alla mammor som läser säger jag stort,stort grattis på morsdag. Tänk vilka fina förebilder vi har i våra mammor. Jag är väldigt glad i min och har fått rå om henne i två dagar. Imorse blev vi bortskämda mamma och jag med räkmacka,sovmorgon och paket. Sovmorgon var verkligen inte igår och Kerstin fick jag väcka när klockan närmade sig nio. Olle har varit på testar humör hela dagen och uppskruvad till tusen men funkar väldigt bra så fort han får något riktigt att bita i. Att ralla brunnen hästskit till pallkragarna var precis vad som behövdes för att hålla honom sysselsatt. Att man kan bli så glad över att ha hela kasa full med brunnen dynga. Men jag lovar det går åt en hel del när man ska fylla upp pallkragarna. Jag är faktiskt stolt över min första krage fullproppad med förhoppningsvis fina broccoli och blomkålsplantor. Dessutom har vi satt två fåror med potatis. Jag gillar odling i det lilla formatet. Det ska vara såpass att man kan orka sköta om det och såpass att barnen förstår att potatisen inte växer i affären.
 
  Ser ni dom gigantiska larverna som vi hittade i dynghögen? Högst intressanta tyckte Olle😂.
Vädret har verkligen varit skiftande idag och ungefär såhär har himlen sett ut mest hela dagen. 
Lite morsdagstårta i form av en cocosmarängstubbe har vi lyxat till det med för det får man när det är morsdag. 😊
Vad mer idag då?? Jo just det jag har röstat såklart viktigt att lägga sin röst på det man faktiskt kan påverka.
 
 Avslutningsvis så åt vi hemlagad pizza till middag och det var gott. Känns som om jag levt på sallad och blomkål hur länge som helst. 
Hur har din dag sett ut? Vart du än befinner dig önskar jag att du haft en bra dag och kväll.♡