Peppa,peppa,peppa!

Ja hej på er, ungefär så låter det här hemma om kvällarna när plugget kallar, till kursen hör att man ska läsa en skönlitterär bok på engelska förstås. Väldigt ofta är jag både otroligt trött och har ett sjungande ljud i mina öron när barnen väl somnat. Så att försöka koncentrera sig på att läsa en text som inte bara innehåller svåra ord utan som också innehåller olika typer av dialekt eller slang gör boken svår och nästan omöjlig att ta sig igenom. Vilket är otroligt synd för egentligen intresserar den mig jättemycket. Vet inte hur många av er som sett serien barnmoskorna i East End? Den serien bygger på den här boken. Ikväll öronmärkte jag tiden till att läsa och snacka om skillnad när jag fick chans att läsa innan knopp och kropp var helt utbränd på energi. Veckans stora skrivuppgift handlar om att göra en introduktion på min bokanalys samt en argumentation. Det sistnämnda har jag inte satt mig in i ännu utan tänker att det får bli antingen kvällens syssla eller morgondagens. Behöver jag säga att jag längtar tills att detta är över?! 
Mycket kaffe och så min ständige följeslagare.❤
Olle och jag har börjat läsa berättelsen om mössen Musse och Helium, ca 40 sidor in i bok 1 och både Olle och jag är helt sålda! Vilken underbar berättelse.
 
Nu ska jag ta en kvällspromenad till Cardegan. Vi hörs imorgon igen.😊