Första passet på ridplanen för i år.

Hej på er.😊 nu må det väl ha låtit lite dystert här i några dagar.. Ni känner säkert igen er när tillvaron ruckas och förtroenden får sig en törn. Nog ska vi se till att få rätsida även på det här men ibland måste man bara få bjuda på livets baksida också. Även fast jag kanske inte går in i detalj om allt. Hursomhelst så har det ändå varit en bättre dag idag, där jag faktiskt kunnat jobba en hel del trots att barnen framförallt Kerstin som varit trött och loj idag hängt runt min arm i stort sett hela dagen. Tänk va fiffigt ändå att kunna köra APT via meet. Det underlättar ju jättemycket såklart när det blev en lång VAB period såhär. En enkät är ifylld och till och med lite planering hann bli gjord. Efter apt var det dags för middag och ett stort tack till momma som skickade med köttgryta till oss igår. Snacka om lyx att endast behöva koka pärer och hacka en sallad till! Helt perfekt när all energi går till annat. 
Ikväll hade jag bokat hem Pernilla ännu en gång, å tänk Ikväll satte hon inte bara upp utan hon red faktiskt. Å med det menar jag att både start, stopp och vända runt pallen fungerade. Duktiga Mira! Himla kul att se, plus att jag lär mig mycket av att stå på sidan och se på. Ett steg närmare att få komma upp på hästryggen själv. 
Så otroligt skönt att ridplanen tinat fram! Nu känns det så himla kul att få sätta igång igen. 
Annars spenderas mycket av tiden såhär med Olle och Kerstin. Tänker varje morgon på hur mycket jag ska hinna med under dagen, men hur jag än går på och donar och trixar så är det sällan tiden räcker till allt jag vill. En sak är säker många koppar kaffe hinner det bli på en dag. 
Imorgon är det fredag och vi får hem Ronja♡. Det ser jag verkligen fram emot! 
Sent inlägg blev det igen imorgon är en annan dag!❤