Sommarens första och sista....

Hej på er.😊
Nu när det bara är timmar kvar av den sista sommarmånaden och hösten oundvikligt knackar på så kom också våra första vabbdagar. Som ett brev på posten kom förkylningsbacillerna krypande och Olle hann inte gå många dagar på skolan innan det var dags. Å det hör ju skolstarten till det med. Igår vabbade jag och vi pysslade på här hemma med att både plocka lite blåbär, fika mellis på bryggan i Sandören och hör och häpna Kerstin och jag tog vad jag tror var sommarens sista dopp. Inte alls så kallt som jag hade trott utan faktiskt helt okej.😊 Men det känns i luften att det redan har vänt. 
Så himla gott med blåbärspaj🥰. Dessutom hittade Olle finfina kantareller som vi åt på macka idag.🤗 
Fast mest av allt har vi faktiskt bara myst, det är det heligaste när man är krasslig för inte ska ni tro att Olle har ro att mysa särskilt länge annars.❤️
Idag har Micke varit hemma och jag har haft en bra dag på jobbet.😊 Till middag hade jag förberett portergryta på älgkött, det var en stor fördel igår att hinna fixa två middagar. Just den grytan är favoriten här hemma. Gott kött och mycket sås.😄
Efter maten var det stalltjänst resten av kvällen då hovis kommer imorgon och hästarna behövde hämtas ifrån betet. Så ett dubbelpass för både mig och Mira när vi tog både promenad och en ridtur. Så skönt det var att rida ikväll.❤️ Men ljuset som försvinner det saknar jag redan.
Innan jag var hemma var det mörkt och jag måste leta fram reflexer.
Så ja, sommarens första vab och sommarens sista dopp. Nu går vi in i september hey ho!🤗