Den bästa stigen...

Hej på er och trevlig valborg.
Idag stökar vi för fullt och det har varit full rulle hela dagen.
Vi har dragit ris och pinnar till en lagom liten brasa och nu på em har jag typ bott i köket för att hinna förbereda allt till kvällens middag.
Två sorters älgkött ska grillas och en hel hög med rotsaker som potatis,morot och sötpotatis har skalats. Baconlindade zucchini,majskolvar samt hallumi ska också få slåss om utrymmet på grillen😉. 
Till det har jag bakat bröd och till efterrätt blir det vårtårta med jordgubbar och hallon. Det ska vi väl bli mätta på.
Imorse tog jag och Jervira en sväng till skogen och det var riktigt härligt. Solen sken på oss där vi gick och på vägen hem gick vi bitvis rätt ut i skogen. Hon gillar att kliva över stock och sten och att då kunna rida rätt ut i skogen är en perfekt träning. 
Det är min favostig som äntligen tinat fram😊.
 
När jag skulle hämta jervira i hagen låg hon och vilade så gott och jag fick äran att gå fram till henne där hon låg och vilade😊.
Nu längtar jag efter lite grönska och att hästarna ska kunna sova ute om nätterna.
Näe nu ska jag grädda lite bröd till middagen. Ha en fin kväll och hoppas ni får njuta av en fin brasa i ett fint sällskap.
Kram