Plocka,tvätta,amma,laga mat puh!!!

Hej hej! 
Alltså vilka dagar det är nu. Kliver upp,ammar,kokar flaskor,torka spya,tar hand om frustrerad storebror som kämpar med att sluta med blöja, lugnar en övertaggad Ronja som fått ta emot 20 tjyvnyp ifrån Olle då jag var tvungen att ta bort kastrullen med kokande nappflaskor efter nattens matning med tillägg, å se där ja där kokade kaffepannan över och jag som vände pipen mot väggen för att inte klåfingrig Olle skulle vara där och pilla. Suck! Torkar kaffe och ger i förbifarten en puss till Micke och en godmorgon kram till Ronja. Kerstin blir missnöjd i babysittern och vill bli buren. Nu är frukosten på bordet, kom nu alla ropar jag frukosten är klar. Då vill Kerstin äta mera,sätter mig i soffan och ammar, Olle kommer springandes från köket med fil lite varstans och undrar vart mamma "toge vägen nånstans"? Han kommer upp till mig i soffan och ja ni förstår ju vart filen hamnar! Tar ett djupt andetag och tänker aja så här är det när man har småbarn det har kunnat varit värre. När jag och Kerstin går tillbaka till frukostbordet är övriga klara och redo för dagen. Äter fort plockar undan i och ur diskmaskinen tar kaffekoppen och sätter mig i soffan. Tittar på klockan och inser att två timmar just flugit iväg!
Hihi hänger ni med? Lite så ser det ut hos oss och då är det bara på morgonen😂 men även fast det är kaos om vartannat så är jag innerligt tacksam. Vi är en familj och vi är nog knappast unika. I detta nu sover Kerstin och jag la mig en stund på soffan. Ute kör Ronja och Micke gräsklippare innan regnet kommer. Olle har precis vaknat efter en välbehövlig vila och leker nöjt ute. Det är härligt!
Igår var vi på selångermarknad. Ronja åkte karuseller och var med kompisen Alva. Jag,Micke,Kerstin, Olle och momma gick och köpte ost och mumsade på kokosbollar. En mysig em som avslutades hemma med gott tilltugg och bra på Tv:n. Idag har tvättmaskinen gått varm, letar fram höstvarma jackor och byxor och packar iordning dagisväska till Olle. Snart dags att börja med middag. Kyckling och rotfruktsgratäng.
Nu börjar Kerstin att vakna ni får lite blandade bilder på vad vi pysslat med dom senaste dagarna😀.
Ha det så bra! Och tack för att ni orkar följa våran vardag♡
♡♡♡