Till människorna som offrar sig för allt!

Hej på er ni vet dom där bränderna jag berättade om igår på hammarn, det brinner fortfarande. Även om jag tror att risken för att nå bebyggelse är liten så är det ändå illa nog när det brinner i skog och mark. Till alla er som kämpar dag som natt för att få bukt på bränderna som härjar runt omkring vill jag bara säga Tack! Ni som stannar kvar när alla andra ombeds att stänga dörrar och fönster och hålla sig borta från rök och eld. Ni stannar kvar och håller elden under kontroll trots att det är närmare 30 grader varmt nästan dygnet runt. Ni är fantastiska och jag hoppas så att bränderna börjar avta så ni får en efterlängtad vila och tid med era familjer. Ett extra tack till er andra som på ett sätt eller annat erbjuder er hjälp och bidrar med mat och dryck ni är också fantastiska! Jag blev varm i hjärtat på riktigt när jag läste att pizzerian på hammarn bakar och kör ut pizza i mängder till alla som jobbar. Det är det bevis man behöver för att få tillbaka hoppet om mänskligheten. Underbara ni!!!
Fortsätt att kämpa snälla ni jag tänker på er och skickar energi till att orka dra tunga slangar över väglös mark!
Till er andra önskar jag en godnatt och skänk en tanke ni med😊