Kallväre idag!

Hej hej😊 huvva idag har det tagit i och blåst ordentligt. Ronja sov för första gången på en månad i sin säng och det är ett klart tecken på att det inte var skönt ute. Eftersom gårdagens inlägg var signerat Akira så berättade jag aldrig vad vi gjorde då. Ni vet ju att vi närsomhelst väntar bebis och att vi bor mitt ute på vischan. Men trots det har vi fullt av små guldkorn runt om oss som vi kan åka till och besöka. Vättaberget har vi ju redan berättat om, trollbyn i järkvissle är ett annat ställe som ni gärna ska besöka när ni har vägarna förbi. Konstnären Rolf Lidberg växte upp i den lilla byn och är världskänd för sina målningar och skulpturer föreställande troll och tomtar. Alla målade med anknytning till naturen härikring. Ett otroligt fint litet museum och fik samt en fin plats för barn att utforska.
 
Jag tänkte snabbmiddag igår och värmde på potatisbullar och bacon men så jag bedrog mig. Lingonsylten var naturligtvis slut... Som tur var hade jag några påsar lingon sparade i frysen så att jag kunde koka oss ny sylt. Vad gör man inte för lite snabbmiddag😄. 
Ordningen återställd.
Kvällen avslutades med att Ronja red lektion för Pernilla och igår gick det riktigt bra. Stor skillnad gentemot gången innan. Så än finns det hopp för våran fina kille. 
Urs vad det är jobbigt att behöva jobba rätt säger Laylock och försöker smita undan Pernillas övning.
Men som sagt på slutet gick han riktigt bra.
 
Dagens bravader då... Rätt lugn dag måste jag säga då Olle fått tillbaka rethostan. Vi åt lunch på Vättaberget och sen har vi mest varit inne och myst och pysslat med lera,slime och traktorer.
Livet är orättvist när man inte får äta hur mycket glass man vill tycker Olle och hittade en låda att gömma sig i.
Det är härligt att spendera tid med er♡
Bara bus och mys hela tiden!
Nu önskar vi en godnatt från Åsens ljusa sommarskogar och så bestämmer vi oss för att det blir bebis imorgon♡ eller hur?